18‏/06‏/2008

معنتش هتكلم خلاص

موش احباط بس واقع وانا قلت الكلام دا قبل كدا
انتو عرفين ان انا كل يومين اكتب موضوع وبعدين بعض مخلصه احس بكميه احباط شديدة واكنسل الموضوع
وكتبت فى حاجات كتير غير السياسه
المهم يا جماعه انا جالى حاله كدا هقول عاليها وبجد
انا دلوقت لما اجى اتكلم فى مشكله بلد بحس ان انا اهبل لما بتكلم ولما بسمع اى حد يتكلم عن مشكله فى البلد بحس انه هوا اهبل علشان بيتكلم وان انا اهبل علشان بسمع
لما بشوف الانيق احمد المسلمانى ولا ابن امو معتزالدمرداش
ولاالفنان الشعبى عمر اديب ولا العثوله منى الشذلى
بحس انهم متخلفين جدا وان انا اهبل اوى علشان بسمعهم
انا فى وقت من الاوقات كان حلمى ان حد يصور حد بياخد على قفاة ولا بيتهان فى قسم شرطه وظهم اكتر من كدا والناس كلها شافتو
كان حلمى ان ناخد الحريه الى واخدنها دلوقت ونتكلم كلنا وادينا بنتكلم
وكان حلمى الى كنت متخيل انه مستحيل ان حد يقول نعمل يوم للاضراب وحصل يوم واتنين
دا كان اقصى حلم ليا
وبعدين ! كل دا حصل حد ممكن يقولى الامل فى ايه
ومحدش يقول الشعب لان التاريخ اكبر دليل على سلبيه هاذا الشعب ؟
سلمت خالاص
بس انا هكتب وان شاء الله فى موضوع كتبه هيعجبكو لانى بحضرة ومعنتش هكتب ولا هتكلم عن السياسه
لانها حلقه مقفوله

هناك 3 تعليقات:

PrInCeSS BeRy يقول...

هييييييييييييييييييييييية انا اول تعليق انا مبسوطة اوىىىىىىىىىى



احبارك اية مشفتكش من زماااااااااان لية




اولا بقة البوست حلو لية بقة لانو رايك مقدرش اعترض علية بس ممكن اعترض شوية هسالك سؤال لو الناس دى مقلتلناش اية بيحصل فى البلد تفتكر هنقدر بسهولة نعرف طبعا لا قوللى لية هقلك مثلا معتز الدمرداش انا بحب اتابعة لسبب ناهيك عن السياية القضايا الاجتماعية اللى بيعرضها بتهزنا كبشر لما نشوفها ونتفاعل ويكفى انو فى ناس غلابة كتير بتوصل لحقوقها عن طريقهم دى فى حد ذاتها حاجة كويسة



نقول مثلا منى انا مبتابعهاش اوى لية بقة لانهم بقوا كتير فا انا بركز على حد واحد علشان نفسيتى متتعبش بجد ومش هقلك كلامك مش منطقى دة لانهم بقوا كتير اوى

بس يكفى انى بلاقى حاجة اعرف منها اخبار البلد


اوعى تكون زهقت من ردى

تحياتى لك

رامى اشرف يقول...

انا مشغول فى الشغل شويه اليومين دول وبخير الحمد لله واتمنى تكونى بخير وانتى منورانى ديمن
وكلامك صح اكيد ومقدرش ازعل من ردك
من النحيه الاجتماعيه نجحو فعلا لاكن من وجهه نظرى ان كسياسه مقدموش اى شىء جديد بالعكس سلبياتهم اكتر من ايجابيتهم
لانهم مبيقدموش اى حلول بالعكس
لاكن كبرامج توب شو نجحو فعلا فى وجودهم كساحه اعلاميه
وشكرا لزيرتك الديمه ليا دا شىء يشرفنى

a7md Helal ( المهم ) يقول...

في الحقيقة انت عندك حق

والامل مش في الشعب
ولا في اي حد الامل في معجزة من السماء
في وقت انتهت فيه المعجزات